Skip to main content

கத்திரியின் கதை!

கத்திரி இந்தியாவில் இருந்து உலகம் முழுக்க பரவிய ஒரு காய். கிட்டத்தட்ட 4000 ஆயிரம் ஆண்டுகளாக நாம் விளைவித்து உண்ணும் காய்.

1901 இல் உருவான  மொன்சாண்டோ நிறுவனம் உருவாக்கி தரும் விதைகளை கொண்டு கத்திரி பயிர் செய்யலாமா என்று அரசு கேட்கிறது. நல்லா வேலையாக இன்று அமைச்சர் திரு ரமேஷ் அவர்கள் மொன்சாண்டோ விதைகளை தட்போதைக்கு தடை செய்துள்ளார். அரசு இதை எக்காலத்திற்கும் தடை செய்யவேண்டும்.

காரணம்:

1 நம்முடைய முன்னோர் பாடுபட்டு சேர்த்த விதைகள் அழியும்.
2 அமெரிக்க நிறுவன விதைகளின் பின்விளைவுகள் நமக்கு தெரியாது
3 நம்முடைய விவசாயம் மழை மற்றும் மொன்சாண்டோ விதைகளை சார்ந்து இருக்க வேண்டும்
4 உணவு உற்பத்தியில் தன்னிறைவு அடைந்த நாம் அதை இழப்போம். (உலக கத்திரி உற்பத்தியில் 26 % நம்முடையது )
5 விவசாய நிலம் அதனுடைய விளைச்சல் தன்மையை இழக்கும்.

 மொன்சாண்டோ இதை கண்முடித்தனமாக விற்க முயற்சிப்பதன் காரணம் என்ன? மொன்சாண்டோ    உலகம் முழுக்க கடை பரப்பி உதை வாங்கி விட்டு இந்தியா வந்துள்ளது. ஊருக்கு இளைத்தவன் பிள்ளையார் கோவில் ஆண்டி என்பது போல நாம் உள்ளோமா என்ன? 
http://www.monsanto.com/pdf/investors/supplemental_toolkit.pdf 
மேலே உள்ள மொன்சாண்டோ வலை பக்கத்தில் இருந்து முதளிடலர்கல்லுக்கு நிதி மற்றும் தொழில் நிலவரம் பற்றிய  விபரம் படியுங்கள். 
கடந்த 2008 ஆம்  வருடம் மொன்சாண்டோவின் ஒரு பங்கு 3 .62 டாலர்  ஈட்டியது.  அதுவே 2009 ஆம் ஆண்டில் 3 .80 டாலர் ஈட்டியுள்ளது.
2005 முதல் 2008 வரை முறையே $0.47 , $1 .25 ,$ 1.79 என்று மிக விரைவாக உயர்ந்த லாபம் விகிதம் 2009 இல் குறைந்துள்ளது. ஆக நம் நாட்டை போன்ற பறந்து விரிந்த நிலபரப்பில் வியாபாரத்தை அதிகபடித்தினால் லாபம் உயரும்.....

இந்திய மக்கா சோழ விதை வியாபாரத்தில் மொன்சண்டோவின் பங்கு 37 % என கூறுகிறார்கள் மொன்சாண்டோ நிறுவனத்தினர்.  கத்திரியின் வரலாறு அழிவதற்கு முன் நாம் கருத்து பரிமாற்றம் முலம் நம் மக்களை ஒன்றினைபோம். நம் கத்திரியை காப்போம்.  

இந்த லிங்கில் உள்ள கருத்து படத்தை அவசியம் காணவும் :
http://www.hulu.com/search?query=the+future+of+food&st=0

Comments

YUVARAJ S said…
useful info thangavel.

catch my scribblings at:

http://encounter-ekambaram-ips.blogspot.com/

happy blogging.

Popular posts from this blog

A Comment on Airline Business in India

1.Any airline is coming into picture after a large land area which might have been used for agriculture is taken away from farmers and given to Airport Authority. Thus high taxes are required to off set the social security of the people who lost the land. People would love to argue that the compensation is paid. But i would love to bring it to their attention that the amount is paltry and if you can't accept it think about this.Goverment will take away the house owned by you and giving you Government rates. 2. If AI needs bail out its because of private airlines only. No one knows why AI cancelled some of the most profitable routes wherein the load factor was always 100% (Kochi to middle east, Bangalore to some european nations etc). All these slots were given to private players. 3. The basic argument of economists for private sector is efficiency  and if private sector is not able to deliver it why not government take over it rather than bailing it out? And if Air India ca...

History of Income Tax in India

When we look at the Income tax history in India, we realise how progressive we were long back even before the british. There are references found in the works of Manu Smirthi and Arthasastra apart from our own Thirukural. As we stand today we have an Act of 1961 which has in origins from 1860. To have a better perspective we need to know about a British Statesman by name, Henry Addington, 1st Viscount Sidmouth who was the Prime Minister from 1801 to 1804. The tax was initially levied on Land which was used for agriculture and the collection was in kind. Income tax was thought to be a government instruction into the private matters. To overcome this in 1707, when the Kingdom of Great Britain came into being, a Window tax, wherein the tax was collected basis the number of Windows a property had was introduced.                             ...